6 juli 2012

Today You Are A Man

30 Rock s06e05

Liz kontraktsförhandlar med Jack, Kenneth överväger att sluta som page och Jenna och Tracy försöker liva upp en bar mitzvah.


+ Liz (mycket) unga agent Simon! Hej! Det var länge sedan! En fantastisk bifigur, på min ära.

+ Aww, bubben. Stackars Kenneth blir misstagen för en soptunna med en peruk på och därefter en kvast. Så dålig stil av alla! ;_; Fast roligt, förstås.

+ "What is speaking a sign of?" "...weakness?" "You. Out. Fired." XD

+ "It's the ultimate game. Jack Donaghy... playing with himself. It's a jack-off." XD igen.

+ Liz är så söt när hon försöker mästra kungen av förhandling. Alla deras gemensamma scener i det här avsnittet är så... rara. BONUSSKOJ: Liz öron är väldigt roliga, men man brukar inte se det så bra för hon har sällan håret så här bakåtstruket. *lättroad* Och jack-offens final! Fantastisk! ...ja, jag säger "fantastisk" för ofta. Förlåt.

+ Kenneth är supersöt med liten xylofon. Gullegubben. ♥

+ Hehehe. "From now on, Tracy and I are going to be more... honnist." Tracys allvarliga samtal med Kenneth och dess upplösning är också något i hästväg. Eller i varje fall gravt obehagligt.

+ Hahaha! "Wow. After six years there's still room for growth in this friendship." Och så bryter hon den fjärde väggen och kollar in i kameran och ler. Vad säger ni nu då, Liz/Jack-shippare? Kan det bli något trots allt? Tina Fey har ju alltid förnekat det, men... vem vet? Srsly. ^__^


- Ugh, dags för Hazel, min nemesis. Eller ja... Okej, så här är det. Jag är kär i Kenneth. Kenneth är en underbart korkad och oskyldig halvängel. Hazel är en otäck, läspande figur som är 80% psykopat och knappt har fått mig att dra på munnen en enda gång (och det har relevans, för det här är en komediserie). Kenneth och Hazel börjar (spoiler, spoiler!) hångla i den här säsongsavslutningen. D:  D:  D: Varfööööör? Jag är alltså upprörd både för att jag är svartsjuk och för att jag tycker de är uselt matchade. Kenneth förtjänade någon bättre. Jag är superängslig över vart de tänker ta den här relationen i säsong 7, som är den allra sista säsongen och kommer i oktober. Jag vill inte att Kenneth ska besudlas av denna onda varelse, jag vill han ska fortsätta vara naiv och underbar. Hoppas de inte kommer gifta sig, eller något. Detta kan inte sluta väl. :( Läs mera på shitvadjagovertankersakerochting.com

- Jenna och Tracys del var ganska trist. Och trots att jag har läst på om Who's On First? så fattar jag ändå inget av det. *gör en liten dans* Sådan är jag!


-Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar