3 juli 2012

Idiots Are People Too

30 Rock s06e02

Tracy har gjort opassande uttalanden om homosexuella och organiserar en idiotmobb, Kenneth och Jenna ställer till problem för Pete och Jack kryper under skinnet på Liz med sitt ogillande av hennes nya pojkvän.


+ Olycksbådande intro: "Easy as pie, miss Maroney. What could go wrong? ...Why would I even say that? *hysteriskt fnissande*"

+ "Remember when I offended stubborn people? That took forever to sort out."

+ Jack vill bli KK med Liz!! ...eller inte. Jag gissar att några tusen Liz/Jack-shippare satte i halsen där i någon sekund.

+ Subhas är mer sexuellt frigjord än vi kunde eller ville ana.

+ Scenen i vilken Jenna visar Kenneth varför hennes lampa måste bytas ut är fantastisk. (Se bild ovan.) För att inte tala om Kenneths reaktion. Och hur söt är inte Kenneth när han säger "You... think of me?". Ge pojken en kram, någon. ♥

+ Liz årsboksfoto! Tina Fey förtjänar grymt med respekt för sin självdistans, det måste man ge henne.

+ "Did you just call me an idiot on this TV?"

+ Är jag ensam om att tycka att Jenna och Kenneth är ett fantastiskt radarpar? Det är någonting med kontrasten mellan superdepraverad och extremt oskuldsfull som är jättekul att titta på, och jag älskar när de hittar på grejer tillsammans. "If mr Subhas finds us in here I don't even know what he'll say, because I can't understand him." ^^ Dessutom skrattar jag som en hyena när de försöker spela oskyldiga vid fikabordet. Och "We need a computer"... Kenneth, jag älskar dig.

+ Jack spelar ukulele och sjunger "This... guy... might... suck!". Ja, det är jag som ligger där på golvet och roflolar.

+ Cirka 10% av TGS tittarskara är tydligen Djur Vars Ägare Dött.

+ "Maroney found in closet with unconscious married man and inbred virgin... AGAIN?!" och "Vaginal Mesh" - Jenna, du är on fire idag.

+ "I used your bathroom." Åh, Jack, din gemene knekt.

+ Kelsey Grammers återkomst! James Bond-låten i slutet är helt briljant på alla sätt - jag finner inga ord. Bara den där schackgrejen i sig är tillräcklig för att ge det här avsnittet toppbetyg.


- Hela idiotplotten hade kunnat vara kul men jag tycker faktiskt inte de lyckades särskilt bra med den. (Oj oj oj, det där sved nog...) Och Denise Richards. Herregud, hur dålig är man om man inte ens kan spela en idiot övertygande?


-Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar