2 juli 2012

Dance Like Nobody's Watching

30 Rock s06e01

Liz är på ovanligt gott humör och ingen vet varför, Kenneth tror att jorden ska gå under och Jenna har blivit ond jurymedlem i ett Idol-liknande program för barn, America's Kidz Got Singing. Jag måste erkänna att jag bara precis älskar den här episoden. Den är definitivt en av mina största favoriter. ♥


+ Montaget med en fånig, gammal låt transformerad till hjärtevärmande, kristallklar barnasång över Liz subtila triumf (Donaghy vet inte allting om henne, trots allt!) och Kenneths reaktion på att slutligen få se havet... Ja, jag skulle ljuga om jag sade att jag inte fick en liten klump i halsen där på slutet. Bevis på att det här tv-programmet inte bara är briljant trams - det kan vara riktigt rörande när det vill.

+ Kenneths RAPTURE-outfit med illgröna tights och blinkande gympadojor? ♥ ♥ ♥

+ "How do nice people dress?" "Socks on their hands, no belt, rollerskates." Tracy har koll.

+ Alla Kenneths galet superexalterade ansiktsuttryck i "flaming horses"-scenen är värda att titta på frame-by-frame. Hur glad får man bli? Mitt hjärta brister när han rusar iväg med vaskrensaren i högsta hugg.

+ "Well, go ahead - make fun of the super handsome guy who believed too much."

+ Överflödigt torsotyg. Älskar hur Liz levererar sitt svar på Petes "Vad ska det betyda?". "Wouldn't you like to know?" Underbart.

+ D'Fwan är tillbaka! And there was much rejoicing.

+ "The Manhattan Center For Penis Enlargement? I know, 'cause my friend goes there. His name is Tracy." Tracy Jordan månar om sitt privatliv.

+ Pete är bra när han får gå in i sin papparoll. Alla ska in i bilen!

+ Liz kacklande skratt.


- Jag vet nu svaret på gåtan med pillren, men köper det ändå inte riktigt. Varför skulle hon hämta dem från någon random snubbe på gatan? Det är ju fortfarande skeevy.

- Jag förstår inte varför Kenneth skriker "Everybody get down!" och kastar sig på marken när Pete säger "Newsflash!". Det är roligt ändå, men jag fattar inte. Kan någon förklara? Mvh /efterbliven -83


-Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar