21 april 2013

Santo Contra Los Clones

Här är en kort liten tecknad film som väl sammanfattar El Santos heroiska karriär då en galen vetenskapsman sänder ut kloner av några av de värsta monster som mannen i silvermasken någonsin mött!


Mellan 1956-1982 hann Mexikos störste luchador medverka i runt 50 filmer och han har räddat världen ifrån marsianer, varulvar, Frankensteinmonster och allt däremellan. Själv har jag bara haft nöjet att se en handfull av dessa filmer, men ser alltid fram emot ett tillfälle att snubbla över fler.

Min anspråkslösa lilla favoritframe ifrån Santo contra los clones helt enkelt för att jag 
gillar att de fick med en av de undermåliga små plastfigurer som ofta figurerar som 
merchandise på lucha libre-galorna i Mexiko.

Här är ett exempel på just en sådan plastifgur, denna föreställande Malmös egen
luchador: El Styggelse!

Småputtrig ego-trivia: den förra Santofilmen jag försökte mig på att se var Santo contra las lobas. Det var andra gången ett sådant försök gjorts och liksom första gången så resulterade det i att jag somnade lagom till att jag hunnit nå mitten av filmen.


Santo knockar en av staden Guanajuatos mumier.



Ett random tidningsomslag med Santos son i ett slapphänt försök att rädda ett barn ifrån att kastas mot sin död.

-Robin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar